tisdag 26 mars 2013

Marknadsföring av projektet

En stor del av vårt popup-projekt består av marknadsföring. Då våra produkter kommer att finnas till försäljning bara under en kort tid, är det viktigt att kunderna hittar oss just då. Under de senaste veckorna har vi sparkat igång en Facebook-sida och denna hemsida/blogg. Vi har skrivit pressmeddelande och artikel. Och vi samlar hela tiden material som vi kan visa er som följer oss. Den här veckan har vi också fått en egen logo.


Det är skolans grafiker Annika Holm som tagit fram logon åt oss. Tillsammans med henne planerar vi också flyers, planscher och tryck till det försäljningstält vi kommer att använda på vår turné. Allt enligt skolans grafiska profil förstås!




Vår största marknadsföringsinsats kommer att göras på Stormässan i Botniahallen 20-21.4, där vi kommer att presentera vårt projekt och sälja en del av våra produkter. Hoppas ni kommer och hälsar på oss där!

Mitt i alla förberedelser passar vi också på att njuta av grönskan och växtkraften i odlingarna som gror i skolan.



Grow Green-gänget och Popup-projektet önskar er en glad och solig påsk!

Inga kommentarer: