tisdag 19 mars 2013

Förberedelser: Fröpåsar och annat packmaterial

Nu är vi pågång här på skolan!

Här ska ni få en mellanrapport


Våra fröpåsar tillverkas på rullande band


Vi vill hålla det naturnära temat och använder oss därför av oblekt papper!
Vi tillverkar även våra egna etiketter, men det kommer senare...


Efter att vi på gårdagens morgonmöte fått klarat upp alla frågetecken så körde vi igång igen!


Fröpåsarna tillverkades på tre stationer och är äntligen klara!


(Detta är inte alla... ca 800 har tillverkats!


Vi hade även en grupp flitiga som tillverkade våra påsar som sättpotatisen ska packas i.


Dessa påsar kommer användas till något annat också....

Örterna som säljs kommer även att finnas som set med 6 kryddväxter tillsammans med snygga namnskyltar som kan användas ute i trädgården!


Våra kryddväxter och frön är noga utvalda och beställningarna är ivägskickade!

Nu är det flyers som ska fixas!
Bottentexten klar och så iväg för att kolla in YA's nya modul (Det är ju storbygge på gång här ute) där vi hade lite planeringsmöte på kontoret.
Vilken tur att vi har duktigt folk på skolans kontor som fixar layouten enligt YA's principer!

~~   ~  ~  ~    ~~

Känns inspirerande och roligt att vi kommit så långt!

Hoppas vi får se många trevliga ansikten under våran turné!
Kommer du??

~~    ~  ~  ~  ~~


Hälsningar från soliga Vasa

Trädgårdsmästarna



2 kommentarer:

Sandra i sagarden sa...

Kanske det bara är jag som är lite kinkig och skulle vilja planera på förhand vad jag ska så i år... Men jag skulle gärna få reda på ert sortiment, så jag te.x. Vet vilka fröer jag ska vänta med att beställa, vilka potatissorter ni kommer att ha och vilka grönsaksplantor jag ska planera in i landet :) vill ni inte avslöja för alla, så kan ni kanske skicka ett mail åt mig iaf. Så tappar ni inte en kund ;)
Vem är det förresten som får vinsten av Er försäljning? Ya?
Hälsningar Sandra

Drömgården sa...

Tack Sandra för ditt meddelande!
Orsaken till att vi inte lagt upp sortimentet ännu beror på att vi inväntade bekräftelser på våra beställningar. Förhoppningsvis kan jag meddela imorgon (fredag), för då borde jag ha nödvändig info.

Detta är ett projekt som egentligen ska lära oss om att vara företagare. Vi har inte räknat med att göra så mycket vinst eftersom vi har en hel del utgifter och "gratis-program".

Återkommer så fort jag har mer svar!
H. Kitty/Grow Green